• NEC Delfzijl een club voor iedereen en met iedereen.

• Clubhistorie

v.v. NEC Delfzijl is op 1 juli 2014 ontstaan tussen  een fusie van v.v. Neptunia en v.v. Eems Boys.

WAT VOORAF GING.

Ten grondslag van de fusie en het ontstaan van v.v. NEC Delfzijl is het samenwerken met de jeugdafdelingen van beide verenigingen en het feit dat de gemeente Delfzijl heeft besloten om beide verenigingen te laten spelen op een sportpark. De samenwerking van beide jeugdafdelingen start met 27 teams in de competitie onder de naam SJO Neptunia Eems Boys Combinatie.

In het seizoen 2013 – 2014  heet de samenwerking officieel SJO NEC Delfzijl.

DE FUSIE.

De besturen van beide verenigingen zijn van mening dat een volledige fusie een logische vervolgstap is na de samenvoeging van de beide jeugdafdelingen. De officiële fusie is 1 juli 2014 een feit. De naam van de nieuwe vereniging wordt NEC Delfzijl.

Sportpark Uitwierde

v.v. NEC Delfzijl start het 1e seizoen 2014-2015 met 39 teams, 29 jeugdteams, 6 senioren op de zaterdag en 4 senioren op de zondag en heeft rond de 700 leden. De nieuwe thuishaven wordt het bestaande sportpark Centrum waar nieuwe kleedkamers worden gebouwd en 2,5 kunstgrasvelden worden aangelegd. Tot alles gereed is worden de wedstrijden eerst gespeeld op sportpark Uitwierde.

Het seizoen verloopt voor de nieuwe fusieclub prima. Het 1e wordt verassend kampioen en promoveert naar de 2e klasse. Het 2e elftal wordt kampioen in de reserve 3e klasse en promoveert het jaar daarop door naar de res 1e klasse. Daarnaast weten alle 1e selectie jeugdteams zicht te handhaven in de hoofdklasse.

Na meer als een jaar voorbereiding wordt op 8 April 2017 tijdens een feestavond, het clublied “Wij zijn NEC Delfzijl” door de band Traffic Jam gepresenteerd.

Refrein clublied:

Wij zijn N E C Delfzijl,

de voetbalclub van deze havenstad

Voetbal met passie is onze stijl

en eenheid in de club is onze kracht.